my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, May 26, 2010

Everyday different day...

Ohaiyo gozaimasu
Assalamualaikum wahai diaryku sayang....
erm,cmana semalam?happy?sedih?
Well,diri ni ada pelbagai rasa dalam diri semalam..memula rasa mcm xcited nk hadir jamuan tok Nisa semperna last day dia kat my opis aka LIBRARY..then rasa sikit tensen dgn someone ni...haiyooooo.......tapi x leh nk wat apa2...dengar je cakap boss,we r KULI..ulang balik...apa dia kekawan...K.U.L.I....KULI...ok..huhuhuuh..kan..kan..kan....sabar je laaaa..erm,tapi nk wat cmana...kalau x diterangkan apa sebenarnya yang berlaku..mcmana kitaorang(ramai sebenarmya yg involve...)nak memahami,mengkaji,belajar daripada kesilapan dari melakukan kesilapan yang sama.....haih....kitaorng bukan AHLI SIHIR,TUKANG TILIK,BOMOH,HARRY POTTER,...kami ni smua hanya la manusia biasa yang tidak dapat memahami buah fikiran kamu!!!So tolonglaa...apa sebenarnya yang kamu mahukan?haiii....sabar je la wahai hati...

So pastu dapat panggilan telepon dari bahgian logstik menanyakan ada apa-apa yang rosak di kediaman kami?ermmm...aku x pasti akan itu....so aku pun dgn ssuka ati je cakap..ada la kot...xtuali mmg ada pun terutama katil...my housemate telah "menjahanamkan"....sebuah katil....dia panjat katil tu then suddenly katil tu "patah".Its look like me yang wat..HELLO...even dia badan kecik....kuat sungguh dia "menjahanamkan" katil tu....FUH~~~~then katil tu leh ngn ELOK nya ter"sadai" kat my room...BAIK X HOUSEMATE dia tu..sanggup memberikan katil yang masih "elok,cantik n sempurna" pada housemate dia tu,then katil tu diletakkan di bilik AKU....haiyooo...aku sendiri x paham...Owh,so yang merungsingkan aku saat tu adalah kehadiran orang baru dalam "hidup" dalam rumah kitaorang.Selama 6 bulan aku hidup "bersendirian" akhirnya aku menemui teman....perhhh...ayat aku x leh tahan...hakhakhak...tapi hakikatnya ak da terbiasalah hidup sseorang dalam bilik tu.Rasa kurang selesa la ada "geng" lain dalam bilik aku yang "kecik" tu.Setakat kongsi bilik air pun memula aku kurang selesa..inikan lagi dalam bilik tidur...ermmmmmm...TAPI aku kena la terima..memang dah dalam agreement memang kena kongsi bilik...lagipun sampai bila aku nak duk seseorang dalam bilik tu kan..hehehe..kena ada PEWARIS baru..hahahahahahahah......ermmmm.....aku da lupa la perasaan kena berkongsi bilik....camana erk?hehehe...even kat umah pun me n my sis xde kongsi bilik...pada basicnya ye la kami memang kongsi bilik terutama almari,cermin,dll..tapi dia more prefer tidur kat luar...hahahaha....serius...dia mmg gitu....ermm..so aku malas la nk pikir...accept je la my new roomate kan...kan..kan....hope dia OK n boleh ngam satu kepala ngn aku...haiiiii...klu X...alamat ada yang kena tidur kat ruang tamu GITU..hahahahahah...aku kah?hohohoho....sedih laaaa....

Okey then petang tu ada jamuan makan2 kat belakang opis..Aku follow one of my frend g beli PIZZA...heheh....dia ambik aku then ke JUSCO g beli PIZZA HUT..yearhaaa...syok bebual ngn dia....she was so sporting..selalunya orang susah nak "luahkan isi hati" pada someone new..but she really "open"...okla kan...i love to hear other person "view" of their life...actually ni kali ke dua dia becerita psal "love" kind of story..I love to hear...hehehe..adakah sebab diri masih lagi keseorangan maka cerita-cerita begini mampu "membiuskan" perasan yang x pernah wujud dalam diri..hahahahahah...apa pasal ayat aku semacam je harini...adakah aku dilamun CINTA ...wakakakakkakaka...AMIN YA RABALALLAMIN...kalau itu benar-benar berlaku...hakhakhakhakhakhak...ALHAMDULILLAH..(saje je nk wat spekulasi).Continue back.So dia ada cerita pasal cinta seorang lelaki duda n cinta seorang lelaki bujang.Kekadang aku x terpikir akan kisah ini..betul juga kata dia..x semestinya kita akan berkahwin dengan lelaki atau wanita yang masih single atau erti kata lain lelaki atau wanita yang bujang dan belum berkahwin....aku mengaru "hati"..ermm..betul gak kan...JODOH?hanya ALLAH SWT je yang MAHA MENGETAHUI...Tapi perbincangan kami agak terganggu dengan kehadiran "para pelayan" yang menyiapkan pesanan kami..heheh...bgus betul siap sediakan air "PEPSI" tuk kami tu..heheheh...so sambung balik...tapi seriusly dia memang betul-betul berani...dia berani mengatakan dia "suka" akan seseorang dengan "kiasan" seorang wanita pada seorang "lelaki"...tapi lelaki tu still singlela kan..depan aku tu wei(Secara live)..straight tu de point dengan diselitkan kata-kata gurauan....AKU?of couse la tercengang plus ketawa...hahahahah tapi dalam hati aku?wow,dasatnya aku x seberani itu...even sebagai contoh aku menyukai seseorang lelaki..aku akan "play save"....hanya menyimpan dalam hati tanpa memberitahu feeling meeling ni pada si dia.Kalau jumpa pun aku akan sering beritahu "hati" agar anggap dia sebagai teman...kerana takut "kecewa" one day....Tapi this person aka my frend ni...she was so....entahlaa...unprediecteable..(betul ke ejaan...hahahahah..malas pikir)dia "sound" direct je kat lelaki tu sambil dselang seli kan lawak...seriously memula orang akan ingat tu sebuah lawak ciptaan dia..tapi xtually ada 2 meaning tu,so pandai2 la lelaki tu cari langkah seterusnya...samaada memulakan langkah ke dalam dalam relationship diorang atau OK STOP rite HERE BEB!!!huhuhu....Yela,gurl ni da bagi HINT tu...heheh..betul x?okla Kepada my friend..hope ur relationship tu akan berkembang sehingga ke alam rumahtangga dan seterusnya hingga ke akhir hayat.amin.

Pasal jamuan semalam?ermm..evthng oklaa...santai-santai...overall..okeylaa...i had my 2 pieace of pizza plus a cup of hot tea.Tapi tengah malam agak suffer coz lapar datang..wakakakakakak..lapar balik pulak..tapi its ok....diet laa cik kak..wakakakak..KONON2 nya..hakhakhak...Erm,then okla...sampaila pagi ni...siap bawak bekal lagi.Ingat x sup ayam ...hahahah...for the third day ada balance ag..haii...tu la masalahnya kalu masak..ada je belance sampai ari ketiga tu..last2 nasi pun ada balance..bawakla bekal lagi harini..Sup elok je lagi...makin sedap ...waaaaaa....tula masalahnya makan berdua masak nya macam makan 5 orang..hahahah..so tekulat2la makan nk menghabiskan lauk n nasik tu.Cian kan....nak buang..elok,sedap n banyak ag...membazirkan amalan SYAITAN..hahahahahahah..so x nk jadik macam syaitan kenala habiskan,betul x sayang?heheheh....(selamat duit makan lunch aku..hikhik)


ermm...tu je laaa..hope harini hari yang more better dari semalam...daaa~~~~~~assalamualaikum..(please,dont hard feeling andai terbaca luahan hati sy harini)

No comments: