my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Thursday, June 24, 2010

aku dan pasar malam II

hallooo dear diary...

Erm,mesti korang cakap..aik,x abis2 lagi g pasar malam ke?hehehe.Well,wat pengetahuan korang den memang lagu(gaya) gini..selagi dalam wallet tu x menangis kesakitan akibat duit "kosong" selagi tu tangan ni gatai je nak menghabiskan duit..hehehe..

Sebenarnya kakak rumah den la tu al-kisahnya mengidam nak makan nasi kerabu makcik kat pasar malam tun hussin onn tu.Rasa-rasanya da lebih 4 kali jugakla den tapau nasi kerabu makcik tu dengan xtra sambal ag k...memang banyak laa...heheh..dan juga sedap..perhhhhh...So gara-gara "ngidam" kakak tu den pun melaburkan balance duit yang tinggal kat pasar malam taman tun hussin onn tu..hehehe..Habisla den beli "cekak"(hairband)---> murah je..tu sebab beli..hahahahahah..kalu beli kat luar kang..berganda-ganda mahalnya...ala,pakai pun bukan sebab nak menunjuk kat orang(owh,niat tu..opss...sorry)pakai sebab rambut ni asik nk jatuh je kat dahi(sebb lain..dahi mcm dah tumbuh ruam2 halus..owh,tidak!!!),pastu beli seliper jepun--->yg ni sebab seliper kat opis da drembat oleh geng opis(biasa la bdk lelaki,bila da pinjam sokmoi lupa nak pulang)..hehehe..xpelaa beli sendiri n puas hati koz asal usul seliper "pink" tu pun dari zaman kurun ke 10 kot(amboi,mulut..xde insurans ye..dlu bila kat kaki den sedap je,ni tah kat mana seliper tu..engko kutuk erk..heheheh...hikhik.Selain tu beli kerepek,yang ni paling x tahan...memang suka giler beli kerepek dia ni...Memang sukala..fresh je rasa kerepek dia ni.So rembat la rm10 dapat 4 peket kecik(pisang,ubi,bwang ngn yang kuih*gunting)heheh..cukupla wat stok kerepek kat umah(den ni sejak entah bila ni giler makan kerepek..asal nampak je kerepek...perhh....asik nak mengunyah je---->tu sebab jadik gini)Pastu ada beli karipap daging.Owh ye ada beli rm1.00 batang serai(konon nak masak la tu...heheheh...konon ye geng...)---->ni kalau kat Klang ni g je tepi rumah...tarik2 je serai tu nak selonggok..huh ko ambik je..hehehehe..biasalah duk umah "merpati" lagu mana nak carik serai tu.So korang leh imagine berapa banyakla plastik kat tangan den kan..heheheheeheheheheh...

So dalam perjalanan balik ke kereta...(CAUTION: BACA DENGAN TELITI YE!!!) terserempak dengan satu "MAMAT" ni..dia ni nak kata hensem idokler,nak kata macho pun idokler nampok gitu ..heheh..tapi dia nampak la "smart"nya..ulang tayang perkataan ye tuan puan...SMART je...hehehe.So aku pun ala pandang x pandang je tapi dalam hati cakap..erh,macam pernah tengok je mamat ni..satu opis ni(tapi rasanya dia lecturer ni..agaklaaa)tapi bukan kot..macam lain je..So memasing pandang gitu-gitu je..so aku pun masuk dalam kereta sambil cerita kat kakak umah ku.."Kak,nampak x ada guy yang pakai jaket tu..nampak hensemlaa(instead sebenarnya nak cakap smart...hisyhhhhh...tersalah cakap..hakhakhak),"
"owh,yang mana?yang pakai jaket merah ke?,"(otak aku giat memikir..bila masa pulak mamat tu pakai jaket merah?yang aku nampak dia pakai jaket hitam je..hahaha...bantaila kak..hahah..
"tak la...hitamlaa...hehehe...,"
Pastu kakak pun start drive kete..so ondaway nak keluar dari parking kereta tu..betul2 kat hujung pasar teserampak balik guy tadi tu.So kakak yang tadi tak perasan kan guy tu pun aku tunjukkan..heheh..
"kak...owh..kak..tu la lelaki yang orang cakap kan tadi...hehe..tu yang pakai jaket hitam tu..hehehe...,"sambil2 tu aku tunduk(eceh malu konon..blahhhlaaa..wakakakakakakakakaak)Kak pun gelak2 ..eceh...sabor je aku..hohoh...
"tinggikan kak dia..hehehe(owh,taste aku orang tinggi rupanya..perhhhhh..akhirnya...hahahahahahah)
"ala,ko ni..nak tinggi wat apa..ko pilih je rendah..kau tau kalau ko pilih suami rendah..murah rezeki oooooooooooooo,"sambil gelak2...

eceh...alalalalalala...~~~~~~~aku wat donno je...hakhakhaj(keras kepala gak ko ye budak~~~)

Pastu korang tau kitorang g mana..hehehe kitorang g survey ayam kfc(perh dasat sungguh selera mereka2 ni kan....hahahahahahha..meti korang kata kitorang selera buaya..hahahaah)Kakak rumah den memang gitu kalau makan nasi kerabu dia akan makan sekali dengan ayam kfc...memang pelik sikit ..tapi aku yang TERIKUT(kononya...) mengakui benda yang sama...SEDAP weiii..heheheh...So beli2 survey2 jap buku2 kat ruang depan kfc tu pastu kitorang berjalan balik.Ondaway la berjalan ke kereta ko tau aku nampak apa?heheheh..den nampak....MAMAT tu lagi...wakakakakak...dari jauh da nampak...
"Kak..owh kak...,"
"Ahh..kenapa?,"
"Kak nampak x...apa yang orang nampak...,"
"Nampak apa?,"
"Tu...tu..tu...yang jalan ke arah kita ni...,"
"Napa?,"
"Tu...bukan ke mamat yang kita jumpa tadi kat pasar?heheheheh~~~,"
"A'ahlaaaaa...wei,ni JODOH ni weii..g mintak no phone...cepatlaa....g mintak..bukan senang ni nak jumpa..hahahahah..Akak x lehlaa..u see my cincin(sah da jadik tunang orang 2 minggu lepas..)awak tu bolehla...awak single...g la cepat..cepatlaa..kang terlepas peluang...,"bengong~~aku pulak kena mintak no phone mamat tu..helloo...hahahahahahahahaha
(Aku jalan x pandang mamat tu..terus je berlalu..pandang muka dia pun aku x nak..MALU..nak tau MALU napa...)

Pertama sebab of coz mamat tu ckap..wei,giler minah 2 orang ni..da la kat pasar malam borong mcm apa je..ni balik singgah lagi KFC..perhh..dasat..dasat..hahahahah

Secondly aku malu sebab kakak tu giler cakap kuat mintak no phone betul2 sebelah mamat tu..Serius malu aku weii......haiyooooo...aku terus je campak makanan tu kat seat belakang n terus masuk kereta x pandang-pandang depan.Yang mamat tu entah apa bengong dia,pun x jadik masuk Carrefour terus je pusing balik naik motor.Part ni lagila haru..motor dia betul-betul selang 2 motor tepi kereta tau.Meaning betul2 kat pintu aku.Lagila aku malu.....huhuhu...and kakak still lagi cerita "kuat" giler pasal mintak nombor phone mamat tu..Adui,rasa nak menyorok kat bonet kete je...huhuhuuh....Nasib baik la time balik kitorang jalan berlainan...perhh..lega..akak lak asik gelakkan aku je...sabor jelaaa....huhuhuhuh

Tapi kan...aku risaula kalau dia betul2 lecturer tempat aku keje ni?heheheh...malulaaaaaaaaaaa...x nak jumpaaaa...hakhakhakhak...(poyo je statement...)
okeyla so tu je la cerita yang entah apa2 ni...hehehe..okeylaa..adios k..

2 comments:

Sky b4 Pinky said...

wa atie..menariklah kisah pasar malam awak..hehe..berkenan eah kat mamat tu..awat tak mintak phone number?? huhu

hacik jugak said...

hye cik fiza
heheheh...
owh terima kasih..
kisah pasar malam II ni agak membuatkan pipi ni blushing..hahahah(perasan T_T)
yup,x mintak pn..alahai...buatnya dia betul2 lecturer kt kolej ni..mau atie malu seumur hidup..wakakakakak..enggak mau..enggak mau..sebenarnya xde feeling meeling pn..saja je on tht day "JODOH" terjumpa kat pasar malam ngn kat carefour tu je..hehehehehe...



p/s
mana la MR teddy bear atie ni?hehehehe