my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Friday, December 10, 2010

Aku dan Dia

Kekadang hidup ni macam pelik je taw mengharapkan sesuatu yang kita perlukan dan impikan selalu tidak akan menjadi kenyataan....tipu smuanya..Inilah namanya cabaran dalam hidupkan?Kalau x merasa bagaimana kita nak bersyukur bagai kepada DIA.Selain tu macamana kita nak maju kalau kita tiada pengalaman yang mencabar dalam diri,hari-hari benda sama je...so....x mencabar langsung bukan?hmmmmm...cuma kekadang benda ni meng"stuck" diri...asik dalam dilema je..mencik taw!!!!

Oklah aku bukan nak merepek apa..tapi aku nak cerita sikit pasal DIA YANG TIDAK PERLU DISEBUTKAN...hahhaha...ala-ala citer HARRY POTTER plak aku ni?hadoiii...hmmm..layan kan ajala aku ni ye wahai kekawan.Aku sedih sebenarnya.Da hampir seminggu kot aku dalam keadaan macam ni.Aku rasa aku lost something.I'll try to reach DIA YANG TIDAK PERLU DISEBUTKAN..ok..tapi persahabatan ni da jadi macam weird kot.

Itulah orang kata sedangkan pantai pun boleh berubah inikan pula hati manusia kan...ok..aku admit aku mudah sensetip hokey.Ye!!!i'm very sensetive nowdays(bukan dari dulu ke aku memang seorang yang sensetip?hahahahahah..xla dlu tu ak COOL beb),salah sikit terasa cakap lebih kurang terasa atau perkataan kasarnya SENTAPPPP...sikit-sikit nak sentap..sikit-sikit nak sentappp...aku x taula kenapa?why erk?ermmm....maybe ngn DIA YANG TIDAK PERLU DISEBUTKAN tu je kot..yang lelain kalau aku sentap atau terasa aku wat bodoh je ngn diri aku and orang yg men"sentap" perasaan aku.Kali ni tak bagi chance laaa weiii senah oiii!!! Kalau aku sentap mau muncung aku 10 kaki panjangnya..haiyooooo...pastu mula la nk merajuk bagai..sengal tak aku ni?haiyaaaaa..manyak menyampahkan la ini diri.Tapi kan betul gak kalau aku x menyentap bagai kan DIA YANG TIDAK PERLU DISEBUTKAN pun wat donno je.Biasalah sepesis macam tu..tapi ada gakla dia "boleh tahan " ngn perangai menyentap aku ni.Owh baru aku tau perkataan "RELATIONSHIP"(<--- tidak kira la samaada kawan,sahabat,boyprend,girlfriend,anak,bapak,mak,atuk,nenek,adik beradik,sepupu sepapat,ipar duai,jiran,masyarakat..even artis pun....)ni memang jauh mencabar dari "mimpi indah" aku mengenainya..fuh~~~memang dahsyat laa kalau nak dicompile kan satu persatu.Aku selalu ingat yang relationship ni sesuatu yang amat sweet je,amat chomel je.Tapi apabila aku melihat la jauh ke"dalam" melihat sekeliling aku,barulah aku mengerti bahawasanya nak mengekalkan sesebuah relationship tu bukan senang ye tuan-tuan dan puan-puan kalau dua orang yang berlatar belakang yang berbeza dan cara hidup berbeza nak mengerti antara satu sama lain..fuh~~~~~tarik nafas panjang-panjang la makcik bedah tu...





Adalah seorang kenalan bagi tahu:





"Awak kalau tak bersedia nak berkawan dengan tut..tut...tut.. ni..baik jangan.Relationship ni sseuatu yang menyakitkan dan awak kena sabar dan tabah.Adakalanya awak akan mengalah je..benda mengalah ni awak kena accept.Sebabnya bila dua-dua tunjuk ego mereka.Itu yang keluar api membara-bara..bukan makin padam..makin membakar diri..,"







Apa tujuan sebenarnya kita berkawan?Bukan ke antara tujuan itu adalah ingin mengeratkan kedua-dua manusia yang memang tidak langsung mengenali antara satu sama lain?


(chomey giler baby ni mcm nk cium je..aloaloalooo bucuq-bucuq...cium kang...hahahahahah<--- dikutip dr cik google jer)

No comments: