my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Sunday, November 4, 2007

BUS 1

bus stop....
aku duduk di atas bangku yang di sediakan,kemudian melihat keadaan sekeliling.."ramainya penumpang...tapi knpa?!"aku pelik.....pertanyaan diri tidak mampu aku habiskan,aku merenung jauh dan terus merenung..akhirnya mata aku jatuh pada sebuah imej yang masih kabur...bas..kenderaan itu masih jauh lagi..aku terpikir adakah bas itu akan berhenti atau tidak,entahla...aku tertanya-tanya..adakah bas itu akan berhenti di perhentian yang sedang aku duduki?aku kurang pasti..dan yang pasti semua orang yang menunggu bas,menunuggu penuh harap dan debar yang bas itu adalah bas yang mampu bawa mereka sampai ke destinasi yang di harapkan..
aku masih merenung jauh...renungan yang tiada pasti...
sebuah bas berhenti..bas itu ku lihat papan yang menunjukkan tempat atau destinasi yang di tujui di hadapan ..serta merta aku mengeleng-geleng pelahan kepala ku.... beberapa penumpang berlari anak-anak kemudian mendaki tangga ke bas yang di harapkan mampu membawa mereka ke destinasi yang di harapkan...bilakah giliran aku?masih adakah bas untuk aku tiba ke perhentian yang aku impikan dan harapkan? aku hanya merenung jauh..membilang bas yang datang dan pergi.......detik demi detik....namun bayangan bas tetap tidak muncul walaupun di khayalan aku bas yang mampu aku naiki untuk sampai ke destinasi mampu bawa aku selamat ke destinasi adalah bas bertaraf lima bintang..ekekekek...khayalan...
namun hingga kini,detik demi detik..bas tetap x kujung tiba.....malang ke aku ini?aku terpinga-pinga apa bila sebuah bas berhenti di depan aku...aku mengeleng-geleng pelahan sambil mengeluh pelahan...

No comments: