my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, January 1, 2008

New Year 2008.......alhamdulilah beb!

Alhamdulilah aku panjatkan syukur ke hadrat illahi,akhirnya umurku masih panjang dan sihat waalafiat sentiasa hingga dapat aku menjejak ke alam tahun baru ini 2008 yang akan menyaksikan lagi pelbagai lagi kisah suka duka,pahit maung sebuah pengalaman yang akan mengajar erti sebuah kehidupan yang sebenar dalam hidup ini.Insyallah....

Harini adalah hari pertama di dalam 2008,semalam sarah bg tau aku yang duit ptptn akan kluar esok(harini)..heheheh..tsenyum lebar aku..hahahah...mcm2 da tkluar dlm kepala aku ni..setan ke nafus?heheheh..tapi sajer jer aku nak "layannn.."Sekejap-sekejap nk beli mp4,sekejap2 nak beli "emas"..heheheh..al maklumlah perempuan..wooo..emas sekarang mahal ooooo....maybe in 20 years..lagi mahal..so buy now,for the future..heheheh..geliga otak aku....itupun hasil "cuci" mak aku kat atas otak aku ni.Mak aku kata dulu dia x bijak,dia kata dapt je duit gaji..x lain x bukan bukan nk menyimpan...dia g beli bnda2 yng x leh simpan lama..cthnya beli baju,beli kasut...so skrg ni dia nak anak2 dia kalau ada duit lebih , gla samaada simpan kat bank atau belilah emas....ingat Emas...Gold...hehheeh...tapi itu adalah sekadar angan-angan kosong aku malam td sementara mata ni layu nak tidur..yang penting aku kena uruskan duit itu sebaik mungkin al-maklumlah PTPTN itu cuma adalah HUTANG....dimana after i finish my studies,hutang tu kena bayar balik daaaaaaa.....xper PTPTN aku tu tolak tepi,yang penting sekarang ni adalah apa azam aku for this new year 2008 ni..

Cakap pasal azam..bukan si azam b.hamidun tu atau azamedda bt hj rashidi..bukan orang la....ini adalah azam...azam ..azam yang mengukur jarak di mana keazaaman kita atau hajat kita untuk mencapai sesuatu.Aku tahun ni ada beberapa azam..di antaranya aku nak memperbaiki diri aku.moga2 aku akan menjadi seorang anak,cucu,remaja,pelajar malahan masyarakat yang berguna bukan sahaja pada keluarga,teman-teman malahan pada negara malahan agama Islam yang aku cintai.Selain itu aku pada tahun ini aku ingin untuk menaikkan kembali pointer dan CGPA aku yang merundum jatuh pada sem lepas..aku ingin menunaikan tanggungjawab dan amanah yang diberikan sebaik mungkin oleh keluarga aku dan teman-teman yang tersayang.Dan harapnya aku dapat memberi segala tumpuan aku kepada pelajaran aku sehingga aku berjaya meraih segulung ijazah di tangan ku.Insyallah.Aku ada 2 lagi azam..tapi yang itu hanya Allah sahaja yang tau niat aku di hati..aku bagi tempoh setahun pada diri aku ini..insyallah..

ermm......itu jer kot..
Apa azam korang?mesti macam2 kan.....semoga azam kita akan tercapai..Insyallah..
kla
selamat berkenalan 2008..
Ya Allah semoga tahun ini akan menjadi sebuah tahun yang dapat apa yang aku inginkan dan hajatkan serta cita-citakan selama ini...insyallah...Amin.

No comments: