my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, January 8, 2008

Pelangi Petang.....

Pelangi Petang

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku
Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...
Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini....
Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...



aSAlamualaikum wbt..
pelangi petang begitulah lirik lagu yang di dendangkan allahyarham sudirman hj arshad..
lagu tersebut amat bermakna dalam hidup aku....
bagi aku lagu ini bukan lah di tujukan khas hanya pada sesorang malahan kepada semua...
aku suka dan teramat sukakan lirik lagu ini dan nyanyian arwah..
lirik ini juga boleh ibarat lagu yang di tuju khas kepada famili yang tersayang malahan kepada si dia yang tercinta juga boleh..namun ia adalah subjective..it's up to you..malahan kepada kekawan yang bestfriend forever pn boleh juga...if you want it
bagi aku lagu ini kalau terkena "time" dia...mau gak aku meleleh air mata mendengar lagu ni...
selain itu lagu ini mengingatkan aku kepada hidup ini,sama seperti ibarat lagu tersebut..bila2 masa sahaja "DIA" sang PELANGI PETANG akan pergi dari hidup ini,walaupun datangnya hanya sekejap dan sebentar sahaja akan tetapi impak dia amat besar dan bererti dalam hidup ini..namun sebagai insan biasa kita perjalanan hidup mestilah di teruskan ....
itulah pelangi petang miliku yang datangnya hanya sekejap tapi penuh bermakna dan besar pengertiannya dalam hidup ini..
anyway to my beloved PELANGI PETANG...
I WILL MISS U FOREVER AND EVER..BELIEVE ME....INSYALLAH...AND THANKS AGAIN FOR COME TO MY LIFE EVENTHOUGH IT WAS A SHORT TIME....


LOVE,
-ML-

No comments: