my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, January 16, 2008

Semalam,Harini dan Esok......

- gambar ehsan dari p.s-


Semalam merupakan sebuah kenangan....
Harini merupakan sebuah kenyataan...
dan Esok merupakan sebuah impian dan harapan...........


Semalam merupakan sebuah kenangan...
kenangan itu akan tetap akan wujud dalam kotak minda ku sampai bila-bila,sehingga kenangan itu pergi terbang sendiri umpama debu-debu yang terbang ditiup angin dari diri ini..
Maafkan aku namun kenangan itu jua punya cherita ia sendiri..pahit manis sebuah kehidupan yang pastinya ia jua mampu membuatkan seseorang itu tersenyum dan menangis tanpa sebab....
kerana
semalam merupakan sebuah kenangan.......

Harini merupakan sebuah kenyataan...
Kenyataan merupakan satu perkara yang tidak dapat aku merubahnya....
kerana sebuah kenyataan aku terpaksa akur dengan kehendak takdir Illahi
dan kerana sebuah kenyataan jua lah membuatkan aku percaya akan hakikat.

Esok merupakan sebuah impian,harapan serta cita-cita.....
Impian,harapan serta cita-cita yang dimpikan dan di idamkan didalam diri untuk hari-hari mendatang dan masa depan yang aku sendiri tidak pasti dan kabur ini..aku hanya merancang dan Allah swt jua lah yang menentukannya..

Ya Allah
Aku bersyukur kerana di beri peluang untuk meneruskan perjalanan hidup ini kerana semalam merupakan sebuah kenangan yang mampu membuat aku tersenyum sendirian mahupun menangis tanpa sebab.Kenangan yang mampu mendewasakan dan mematangkan aku dalam menuju ke harini dan esok....

Ya Allah
Aku bersyukur kerana di beri peluang untuk aku meneruskan perjalanan hidup ini kerana harini merupakan hari yang membuatkan aku membuat keputusan diri sendiri kerana harini aku dapat menentukan hari-hari esok yang mendatang.....

Ya Allah
Aku bersyukur kerana di beri peluang untuk aku meneruskan perjalanan hidup ini kerana esok merupakan segala impian,harapan dan cita-cita yang aku idamkan selama ini akan membuatkan aku sentiasa gembira untuk meneruskan hidup ini dan berusaha dengan kuat dan gigih untuk merealisasikan segala impian,harapan dan cita-cita di hari-hari mendatang....

Amin

insyallah....
ermm.......
terfikir sejenak aku..
aku sukakan
semalam,harini dan esok di perjalanan hidup ini......

No comments: