my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, September 12, 2007

Hati yang punya perasaan?!!!






Salam...






HATI YANG PUNYA PERASAAN?!!!



Apa yang aku cuba samapai kan ni?!!!!



Aku pun sebenarnya pun x tau ..tapi aku diberi "isu" tentang hati yang punyai perasaan?!!!



klu hati x punyai perasaan?!!!



huhuhu..gerenti...semua manusia hati batu..tiada perasaan n naluri..



mesti mereka akan melakukan apa sahaja yang terlintas kat kepala otak mereka tanpa berfikir akan hati dan perasaan orang lain..bak orang sekarang kata...ikut nafsu jerrrr...



ermmm..cuba pandang sekeliling kita....






Tapi betul ker kalau xde hati xakan punyai perasaan "halus dan sensitif" pada orang lain?!!!terutama yang berlawanan dengan kita..bukan pondan,bukan gay ,bukan lesbian...



tapi lelaki n perempuan...yang di ciptakan mereka sesama sendiri untuk saling memahami ,sayang menyayangi,bertanggungjawab.ingat mengingati,bimbing membimbingi,bertolak ansur.sokong menyokong,kongsi berkongsi,dan bertolak ansur antara satu sama lain....alangkah indahnya...saling kasih mengasihi antara satu sama lain sehingga akhir hayat mereka...namun masih banyak kah lagi hubungan begini di muka bumi ini?!!!Hubungan ketika mereka saling dalam keadaan susah n senang bersama-sama?!!!Hubungan bukan ketika mereka masih bercinta,sama-sama muda,sama-sama cantik dan kuat,sama-sama keras kepala,sama-sama tunjuk ego,sama-sama punyai perasaan yang romantik..bukan....tapi ketika mereka sudah punya cucu setengah dozen..rasanya adakah hubungan kasih sayang yang yang lahir dari hati dan membenihkan perasaan itu still umpama mereka bertemu untuk kali pertama..atau saat mereka jatuh hati.Adakah masih sama?huh...susah untuk dijawab!Maybe..still ada lagi...tapi da x banyak..sekarang nikan trend kawin ,cerai..nazubillah...jauhkanlah!









Tepuk dada tanyalah hati..

tukkkk....tukkkkkk..

hati adakah sesiapa yang bertakhta di hati ..

Yg pasti

Allah swt yang pertama

Rasulluah s.aw. yg kedua

Diri sendiri yang ketiga

Family Yang keempat......

& adakah si dia sanggup menjadi yang kelima terpenting dalam hidup kamu?!!!!

Andai dia sanggup menjadi yang ke lima....dia, insyallah seoarang yang memahami kamu..

dan yang pasti kamu tahu mana kedudukan dia di hati kamu?!!!!Bukan kerana kita membezakan setiap kasih sayang itu..tapi kasih sayang itu berbeza dengan cara kita mengasihi mereka itu...

Pikir-pikirkan laaaaa.....






wallahualam...









Andai kata aku menjadi milik mu....

terimalah aku dengan hati yang terbuka

hati yang punyai perasaan.....

mampu melihat jauh dari mata kasar yang menipu...

maka lihatlah aku dengan mata hati...bukan mata kasar mu...




Andai kata aku menjadi milik mu...

Terimalah aku seperti mana aku menerima mu

Terimalah aku seadanya..

ikhlas,jujur,setia dan kasih adalah kunci yang ku pinta

maka hati akan menentukan segalanya

insyallah.....



wassalam....

cayerla aku..esok nak speaking bahasa jepun still boleh wat madah kat sini..ekekekekek!!!

tapi aku enjoyla wat bnde yang aku x suka buat!!!!

kla see u soon...

ingatla..

yang

hati aku juga punya perasaan...........



No comments: