my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Friday, April 15, 2011

bercuti...happy


Dah dua hari aku kembali berkerja...hehehe...lima hari aku bercuti tapi tolak 2 hari sebab weekends so aku bercuti selama 3 hari.Memang aktiviti aku teramatla padatnya...serius..aku pn pelik..tapi aku happie dengan kesibukkan aku ini..serius aku gembira...hip..hip..hooreyy..suka..suka...




Since 8/4/2011 my cousin sebelah mak aku,anak kepada poksu aku si along tu kawen dengan isteri dianya huh,nama kalau aku tak silap la munirah.Well,Along ni muda dari aku.Dia ni umur baru masuk 22 kot.Aku pun x sure..tapi around that age la...alhamdulilah da jodoh kan..kan..kan...bak kata orang tua-tua kalau da jodoh....larila kehujung dunia pun...dia tetap jodoh kau..hakhakhak.So nk cerita la memang da jodoh si Along ni.Dia nya jodoh x jauh...memang tak jauh..jiran je kot..jiran bawah umah.Umah dia ni umah jenis apartment..kenal pun dah lama since diorang ni kecik kot.Tah-tah pernah main bertepuk tampar kot time kecik2 dlu..hehehe..so Selama 2 harila aku duk bz kat umah dia.Diorangnya majlis senang je kot sekali harung je..tapi diorang wat kat nun hah..kat Dewan Masjid Bukit Aman.Senang katanya.dan aku tengok pun ...aah senanglaa....heheh...So setelah bertungkus lumus kat majlis dia..eceh,aku wat apa je kat majlis dia?ghahahahahah......ak bz makan je k...kahkahkah...ermm..pastu balik je dari wedding dia da malam..sebabnya pas hantar pengantin balik umah setelah wedding tu da kul 7-8 malam gitula..balik da penat..rupanya tetamu ada lagi plak datang bertandang.Dengan saudara mara yang x balik balik lagi(mcm weols) so aku dan adik duk je la dalam kete sambil tido ye..TIDO ye...series aku letih giler...huhuhuhu....so abis je kemas apa yang patut tuk balik umah kitaorng terus balik Klang.lega.Tapi esoknya da nak balik Perak (belah my dad plak)

So kitaorng pn balik la perak tapi da lewat gakla..da masuk tengahari gitu..bayangkanla penatnya...fuh~~~~~~




Tapi balik perak kali ni syok..ayah aku dok asik singgah je makan..makan..makan...serius ak suka giler..aku memang part singgah dan makan2 ni memang aku suka...hekhekhek...tapi tau je la kalau asik berhenti dan berhenti ni..perjalanan yang boleh sampai 4-5 jam ni..da sampai 7 jam..hahahahahahah..tapi weols x kisah ..janji x presure dan boleh makan..makan..sambil dengar radio.....syok giler.Sampai je kat Taiping da malam.Cadangnya nk g terus umah Pak long (belah ayah) tapi da malam kan..so kami check in kat Legend Inn kat bandar Taiping.Tapi sebelum tu kami perkena dulu MOI atau bhsa kat sna panggil kanji atau kat sini orang Klang panggil bubur ye sayang..heheheh....Selain dari moi kitaorang order ayam penyek,mihun lakna,mihun sup daging,mihun kongfu dan sate...memang pastu nampak lak hotel depan restoren tu pe lagi..check in and then tido laaa...hahahahahah.....terbaiklaa




Pastu esok pepagi kitaorang g singgah sarapan dlu kat area taiping makan roti canai,nasi lemak dan beberapa jenis kuih.Then bertolak ke area Matang(ni memang kampung halaman my daddy) tengok2 dlu kampung my dad.Then terus bertolak ke area umah Pak long di Kamunting..actually da x jauh.Jom jalan...sampai je umah pak long lepak2 dengan pak long sambil makan mempelam.Niat di hati nak makan durian tapi da xde musim da kat umah pak long.Umah orang lain ada laaa...heheheh....




Pastu g carik udang fresh kat ladang udang kat Hujung Matang,Matang.Lepas ambik udang secara free....best giler....udang da la besau-besau..dan fresh giler....hidup2 ye...pastu beli ketam fresh gak kat kawan paklong.Balik je beli ketam dan ambik udang free dengan kawan pak long kitaorang lepak kat gerai kakak ipar pak long pekena laksa taiping.....perrhhh..sedap weiii~~~makan dengan karipap panas dan teh ais...nyumm..nikmat..nikmat....Malam plak tolong mak long masak udang dan ketam.Memang terbaiklaa...Mak long masak ikan goreng,udang masak sambal,ketam masak lemak cili api,sayur campur dengan udang.....mmg superbb laaa...last2 kitaorang makan ratah je...hahahah...then tido kenyangan..





Esoknya plak kitaorang g pekan Batu Kurau.kat sini barang giler murah...kitaorang sarapan nasi lemak daun pisang dan roti canai telur dan sardin sambil teh tarik ....memang terbaiklaa..Pas sarapan g shopping kat pasar Selasa...kat sini sempatla memborong beberapa jenis barang.Then balik.Bersiap tuk holiday ke Pulau Pinang.Perjalanan lebih kurang 1jam lebih je...ok kan...heheh




(love lane...wpn ni bukan gambar dr aku..tp aku jumpa gak jalan ni kt pulau pinang..)

Sampai je Pulau Pinang da petang.Jalan-jalan dulu kat area Padang Kota...relax2 tengok laut..pastu terus gerak ke Batu Ferringgi...hehehe....my dad singgah jap g beli nasik dan lauk kari ...memang terbaikla....jumpa hotel check in terus mengadap nasik panas2 dengan lauk ikan kari dan bekalan sambal udang mak long...memang terbaiklaaa...ok..ak tengah meleleh air luir ni..sedap ye.....pas makan da x larat nk kuar g jejalan kat P.Pinang.sebabmemang da penat giler.Past tengok Asmara..TIDO...hahahahahaha.. Esok pepagi da check out.Pastu ronda-ronda kat area Georgeostown(btul ke aku eja ni nyah?hahah..lantaklaa) pastu pekena nasi kandar kat area Little India..alamak lupa plak nama restoren tu...perhh..hampir ambik smua lauk ye...so harga dalam rm60 tuk 4 orang makan(xtually lebih dr 4 orng makan...mcm 10 orng makan pun ada ak tgok)..jejalan kat situ sip beli asam semua...terus kuar dari pulau pinang menuju ke umah kawan my dad kat Bukit Gantang.Sebelum sampai pekena dlu laksa kat simpang menuju Bkt Gantang.Ak lupa lagi nama gerai jual laksa tu.Tapi ak pekena mihun sup daging..memang superbb.....nyumm..nyummm....Then sampai je kat umah kawan ayah tu kitaorang di jamu dengan durian dan teh o...hahahha...ok...ak admit makan terlebih ye...hahahahahah... Kul 6 lebih kitaorang bertolak balik...yeahhhh......heheheheheh...holiday memang best..aku suka..aku suka...

No comments: