my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Monday, April 18, 2011

setahun berlalu

"Elop,drop by just wanna wish u.....


Mr.bear,epy 26 b'day!!!!"


tepat kul 12.01 tgh malam... giler x?well....aku nk gtau he still my frend walau pe pun berlaku~~~gilerkan...hahahahaha.. Aku?MENGHARAP?tak kot.....aku tau bounding aku dan dia(Aku harap apa yg aku cakap ni aku wat....insyaallah)...aku da x kan macam dlu.i will..insyaallah...pepe pun dia kawan aku.i will try buang apa yang aku rasa dlu...aku da campak jauh kot...aku da pijak2 perasaan tu..aku dan koyak kan dan baling kuat-kuat...napa?sebab aku da x tau napa...logik x ayat tu? kita dediam je laa yerh.... hati dan perasaan something yang kita x leh nk ignore.... Awalnya x suka...ttbe ALLAH bg kita suka plak..kita kena admit and accept... Awalnya kita x sayang...ttbe ALLAH boleh pusingkan perasaan kita tu...wow...kita tetbiba sayang pada dia?so kita kena wat apa?admit and accept Awalnya kita tidak anggap dia apa2...tapi ALLAH ketuk pintu hati kita supaya kita anggap dia spesel dari lain....kita admit and accept... TAPI bila semua x seperti apa yang kita impikan,kita harapkan..... its ok..ni semua dugaan dari DIA..kita kenala accept..kite kena la terima.. Memang mula-mula macam bodoh je...tapi bila pikir-pikir balik.. Why not aku dan dia kawan mcm biasa...seperti biasa....seperti seorang kawan kepada kawan..takpe kan..tapi BOUNDING tu aku akan cuba jaga...jaga..dan terus menjaga... TAPI andai suatu hari kami ada ikatan lain..itu cerita lain.. cuma wat masa sekarang...persahabatan yang aku impikan.... pepe pun kepada MR BEAR..terima kasih awak!



nota kaki: pelik kan?aku da berbaik dengan dia....mmula ak rasa memang x boleh berbaik sampai bila-bila..semuanya bermula pas solat subuh..hati tak tenang..hati tak gembira...aku asik teringatkan dia pas 2 month aku dan dia tak bertegur sapa..aku x lena tido...aku rasa aku tak complete......dia mula cuba phone aku ...on that day...try bnyk kali..aku ego..marah masih menguasai minda ...aku geram...aku nyampah... kemudian aku sms dia.. tnya napa? dia balas seolah2 tiada apa2 berlaku antara kami....(marah juga sebab dia wat mcm kami tak pernah bergaduh...huh?) kemudian aku balas...tahla aku x tau apa yg aku pikirkan..tp simple dan menyakitkan hati je kndungan sms aku..(itu apa ak rasa).Since that day dia da tidak phone aku.....until la lepas solat subuh aku tertiba ingatkan dia...aku terasa something missing sesangat.Aku da boleh lupakan dia tapi napa pagi tu seolah2 dia menyeru aku?kenapa?dia sakit ke?dia kemalangan ke?kenapa?hati aku mula berkata-kata..aku duduk di ruang tamu sambil beborak dengan bonda ku...menyatakan hasrat di hati.perlu atau tidak tuk menghubungi dia?bonda merestui....kawanla...kata bonda sambil tersenyum ....aku paham..aku mengerti..kawan?fuh~~~aku cuba..aku tau ramai yg tak merestui...tapi kata hati? Aku degil..aku degil..tapi restu bonda dan kata-kata azimat dia "Kawan....xpe...kawan je laa..selagi berkawan tiada masalah..andai jodoh..itu pekara lain....," Aku masuk kedalam bilik dan duduk di birai sambil menghantar sms pada dia.. "assalamualaikum," dan send........... dan seharian dia tidak membalas......aku akur... Sebelum tido aku memarahi diri...tula bodoh sangat...time dia nak berbaik ko tak nak..sekarang gedik kan....hahahah....padan muka aku..(atau lebih tepat terhegeh-hegeh...)dan terlepas...so admit je laa Aku terlena...tertiba ada call..aku angkat tanpa melihat siapa yang call.. Dengar suara...erh..mcm pernah dengar..suara dia..sungguh ceria..dan aku..membisu dan mendengar suara dia tanpa berkata-kata.. dia?Suara dia sungguh ceria seakan-akan inila kali pertama dia bercakap dengan aku..giler ceria....aku terdiam...bahagia sungguh suara dia?bahagia kah dia?aku?hmmmmm.....Dia bercakap tidak berhenti-henti..seakan-akan tak kan lagi bercakap dengan dia.Dia cerita dan aku mendengar..bila dia bertanya ak menjawab sepatah-patah..aku paham dia perasan.tapi dia berpura--pura tidak mengerti.Dia betnaya "lama awak menghilang...napa?," Perlu ke aku cakap?perlu ke?aku harap jawapan dia TIDAK...jangan disuruh..kang ada gak yang menjerit kembali....aku da cool ni incik bear.. aku diam membisu...dia gelak pelahan..mungkin menutup nerves sendiri atau dia gelak kan aku sebab akhirnya ego aku musnah...aku tak peduli..ni la kesan aku wat...... sebelum dia meletak phone dia cakap ngn aku tuk sms aku...aku diam..perlu ke?otak aku ligat berfikir?hmmm..KAWAN..KAWAN..KAWAN...KAWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNN~~~~~ eSok dia phone lagi... Aik ?Awek dia x marah ke?tapi aku diam je..kepala otak aku jawab..K.A.W.A.N. Kali ni soklan yang sama "Lama awak menyepi......," Mr Bear....awak ni......(JWAPAN DALAM HATI..) perlu ke lagi dia bertanya padahal jawapan ada pada dia?perlu ke aku nak terangkan pada dia satu-satu...tapi aku ambik keputusan tuk mumbling...ermmm..ermmmm... sebelum dia letak phone dia ada tnya aku.. "awak nanti saya phone awak lagi ye..esok..esok..," "ermmmm................emmmmmm....................................mmmmmmmm.........................aaa....a'ah.....," Mr Bear awak nk dera perasaan saya ye?Awak...saya ni...Kawan awk...anytime anywhere...(ayat ni aku cakap dalam hati je) Tahlaa..... Dia kawan.. dia kawan.. dia kawan.. Kelmarin dia phone lagi...(sebelum tu ada sms..) Dia phone sebab dia tperanjat aku sms dia sebelum tu sebab aku cakap aku dan nak kawen...padan muka dia...hahahahah otomatik dia phone aku... "Hello..awak..awak nak kawen next week ke?,"aik?cepat giler dia phone?kalau aku kawen pun sms sudah laaa.. "erk...aah.........,napa?," "er....xdelaa..saya..saya nk kad kawen..," "Hmmm..saya tipu je ," "Haaahaaa...tak baik tipu.....berdosa besar..," pedulik laaaaa~~~~aku gelak dalam hati...kahkahkah Tapi aku pikir balik....hmmmmm....udahlaa....dia kawan aku kot... oklaa..fin... pelik betul manusia nama AKU ni... utk Mr Bear.... tahlaa..tengok je la what heppen next.. kekadang lain aku pikir lain yang aku wat.. so doa yang terbaikje la yerh tuk kita semua..aku malas nk pikir...

No comments: