my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Sunday, June 7, 2009

masak dan makan


Ikan Sardin tumis

Peria goreng telor
asalamualaikum,
pe khabar wahai diary ku..heheheh
baik ke x?
arini hari ahad.Pepagi lagi da bangun dan terus membuat keje rumah.Em,harini malas nak buat breakfast...trus je masak untuk tghari.Setelah membuat air teh O dan memanaskan mee goreng malam tadi,terus terusan sahaja aku memasak makanan tengahari.erm..belek-belek bahan-bahan yang ada dalam peti ais-macam-macam ada.Masalahnya aku memang malas nak masak.Teringat my mum teringin makan sardin.Kemudian lak aku plak teringin makan peria.Apa lagi terus sahajala aku mengupas bawang merah,bawang putih,halia,potong sayur,cili api,cili merah dan ligat la tangan aku mengeluarkan bahan-bahan lain seperti ikan bilis,oyster sos,telor ayam,sardin dan macam-macam lagila.Adik aku lak mengemas tempat tidur memandangkan dia tidur di ruang tamu.Aku malas lak nak mintak tolong dia.So aku cepat-cepat la memasak .Potong tang tu,tang ni...akhirnya dua lauk untuk makanan tengahari dan selesai aku masak..heheeheh..lebih kurang sejam la gak aku duk dapur tu sambil berangan-angan..heheh.My mum lak duk berehat di ruang tamu sambil menonton cerita korea"Which Stars Are You From?"Biler selesai jer aku masak,adik aku menolong aku mengemas dapur sambil mencuci pinggan mangkuk,ringan sikit kerja aku.So inila hasilnya kerja masak-masak aku harini...heheheheheh

No comments: