my lovely devoly date ....

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Thursday, June 11, 2009

Tamak...

Merujuk pada kamus hidup aku maksud tamak merupakan satu perangai yang x elok kita ikoti,pegangi,menuruti,selami,n yang sewaktu dengan nyerla..ermmm..lebih kurangla.aku ingat konon2 nk jadi mcm penulis ikut se"jibik" mcm diorangla yg bg definasi utk maksud "tamak" mengikut kamus mahupun wiki ke apa ke...tapi mcm malas la nk semak2 ..so itu yg bagi kamus hidup aku tu..bantai jerla yerh beb.citer pasal tamat,kedekut,kemut,stingy,haji bakhil....apa2 lagila...aku memang di kategorikan ni...hahahah..masakan tidak.korang tau apa yang aku buat semalam.Aku g la library klang..mcm biasala aku lewat pulang kan buku(sejak2 aku bgelar penganggur ni-karier penting di abad ni aku sentiasa ke library..pelik dlu zamn2 belajor x termasuk time kat U la yerh..time sekola menengah boleh ku bilang maaa...nmpk library pn x)bnykla novel2 yang aku pinjam so pendek citer aku kena la denda sampai rm6 lebihla..nsb baik c afif ada..diala g bayarkan.bukan aku x nak pulangkan novel2 tu ,tapi masalh bnyk antaranya transport n bil phone..klu la aku ada trnsport sendiri senang hati aku.lagi satu krdit xde,so x leh la nk wat panggilan ke library utk lanjutkan tarikh..so nsb laaa badan..bayar jerla denda tu.Memula niat di hati x nak pinjam buku...malasla..tetapi biler jer bdiri jer kat dlm library tangan ni mula la belek2 buku n novel2 yang ada..hehehe..pejam celik pejam celik aku da bdiri kat depan kaunter pinjaman dan di tangan aku ada 12 buah buku(tamak 1)...heheheeh....antaranya yang aku pinjam buku "koleksi 7000 mutiara kata" my fav tue..heheheh n "Tamadun Korea"...hehehe yang lain2 tu hanyala novel2 cinta n kes pembunuhan/undang2.waalal....hehehe..terbeliak mata mama aku(afif mum) dalam kereta.nasb baik aku n mama kongsi minat membaca..hehe...kongsi2..bayngkan aku kat kaunter kluarkan 6 kad pinjaman.habis famili aku, aku paksa masuk jadi ahli n kadnya aku pegang..hahahah(tamak2)..itupun aku still rasa x cukup lagi(tamak 3)pasni aku akan memaksa couzen2 aku masuklak..setakat ni da pujuk my mum,my dad,my sis,awie,afif,me myself....Siapla lepas ni aku akan memaksa my granny,awie family-ujier,mak teh,pak teh n anas,pal long family-paklong,mak long n faris.hehhehe....happienya.pastu aku nak suh kawan2 aku lak-asmi,pnut n farah...ahahhahaaha....ligat tul kpla otak aku ni.ermm....nk wat cmna budaya membaca.Aku terbaca kat satu blog milik kakak yg pernah aku g pratikal kat library RATU-selangor public library- kakak ni berusaha untuk membaca walaupun sehelai pages sehari.kanapa tidak aku(tamak4)..i will try my best..hehehe..ermm...so berbalik pada citer pinjam buku aku adalak pinjam kat member aku asmi citer Harry Potter...wonder what?aku x habis lagi bacer Harry Potter n half blood prince n Harry Potter and the deathly hallows,still lagi g library..(tamak5)ermm..bilerla aku nk menghabiskan citer2 ni...wonder..wonder..wonder..last2 aku jadi wonder gurl x pun wonderpets...heheheh...Apalagi yerh aku nk citer pasal tamak ni.Owh yerh aku adalah pinjam kat member sekolah dlu cik pnut(kitorg ada xchanging vcd/dvd)so aku ada borrow vcd2 n citer anime...until now aku x boleh nk habiskan(tamak6)entahla biler aku nk pulangkan citer dia tu..huhuhuhu...i still wonder...


so the moral of the story...dont be like me...ok..heheh
tamak buku/anime xpe..jgn tamak harta.....thts not good k..hehe

No comments: